LA STORIA DI ORLANDO E RINALDO

CICCIO BUSACCA
 
 
LA STORIA DI ORLANDO E RINALDO

Oggi Cicciu Busacca vi presenta la storia di Orlando e Rinaldo i più forti paladini di Francia che con le loro gesta sono stati il terrore di tutti gli eserciti del mondo
Apru lu libru di lu sintimentu, attaccu e cantu cu vuci spartana. Lu 'mpegnu lu valuri e l'ardimentu, difisa di la fidi cristiana, li guerri contru di li saracini di Carlu Magnu e li so paladini.
Carlo Magnu amurusu senza fini, di li Francisi putenti sovranu cu lu mustazzu comu a dui rampini vinni invitatu di papa Adrianu e alla notti di Pasqua all'ottucentu imperaturi lu 'ncurunau cuntentu.
Dissi Carlo tu sarai l'unguento ca a la chiesa ci curi lu duluri, pi lu Papa e pi lu Sacramentiu tu ni lu sarai grandi difinsuri, ti binidicu e sai chiddu ca a fari pi la fidi di Cristu triunfari.
Iddu ci dissi lassatimi fari ca mettu a postu ogni scrianzatu,  e a chiddu ca nun voli suttastari, ha malidiri di quannu fu natu, cu tantu entusiasmu parlava ca puri lu mustazzu ci abballava arritorna in Francia 
e tuttu sinfittava pareva un jaddru ni ha sparmatu, la cruna in testa lucenti purtava e lu cavaddru di gemmi paratu, poi subbutu la corti sò chiamau,e  la cunsigna ci comunicau.
La corti un tempu arreri la furmau, di nobili guirreri di valuri, paladini di Francia li chiamau, di li nnimici lu veru terruri
Lu primu era Orlandu e poi Rinaldu, e tanti cavaleri di riguardu. Lu primu era Urlando e poi Rinaldu, e tanti cavaleri di riguardu.
Ed ora vi parlo dell'origine di Orlando, guando Carlo Magno sposò Galetana, la figlia del re Galafrone di Spagna tenne una giostra d'amore a Parigi, il cavaliere vincente poteva sposare Berta, sorella del Re. La giostra fu vinta dal primo paladino Milone, ma sentite perchè dopo pochi mesi perchè Berta e Milone furono costretti a fuggire in Italia: Ascoltate.
Di Miluni la grandi di Bernardu e Berta soru di lu gran Suvranu, mentri sbannuti e senza chiù riguardu pirchì ammucciuni l'amuri pruvanu, nasciu Orlandu 'nda na grutta scura n'Italia... in brazza la svintura 4.09